HET UNIVERSUM VAN JEUGDAUTEUR NICO DE BRAECKELEER
WELKOM OP JUPITER

 

MONSTERGAME

UITVERKOCHT !!!

 

ALGEMENE INFO

'Monstergame' verscheen oktober 2008 bij Abimo uitgeverij. Het is een huiveringwekkende herwerking van 'Game over'. 'Game over' werd uitgegeven in 2003 bij Standaard Uitgeverij, maar omdat er geen exemplaren meer in voorraad zijn, herwerkte Nico het tot griezelboek.

 

STEEKKAART

 
     
 

Auteur :

Nico De Braeckeleer
 

Uitgeverij:

Abimo uitgeverij
 

Illustrator:

Marjolein Hund
 

Genre:

griezel
  Datum verschijning: oktober 2008
 

Uitvoering:

hardback
 

Formaat:

22,2 x 14,5 cm
 

Omvang:

138 blzn.
 

Prijs:

13,50 euro
 

Leeftijd:

10+ (9-14 jaar)
 

ISBN:

9789059324770

(terug naar 'menu MONSTERGAME')

oude cover van 'Monstergame' (10+), toen getiteld 'Game over' (2003)


KORTE INHOUD

Andy is te zwaar en niet sportief. Dat maakt hem het mikpunt van sommige klasgenoten. Om de pesterijen buiten te sluiten, vlucht Andy in de veilige wereld van websites, chatrooms en computerspellen, waar niemand weet wie hij is of hoe hij eruitziet.

Maar is de computerwereld wel zo veilig? Voor Andy het goed en wel beseft, wordt hij in een Monster game gelokt, een spelletjeswereld waar hij moet strijden tegen een schrikwekkende cyberduivel.


(terug naar 'menu MONSTERGAME')


FRAGMENT

Instinctief rolde Andy de bureaustoel een meter achteruit.
In het midden van de monitor verscheen clown GM. Niet als monster, wel als lieve kleine clown. Nu Andy zijn echte uiterlijk had gezien, vond hij hem niet zo schattig meer. Uit de mond van het clowntje verscheen een ballonnetje.
'Mailen heeft geen zin. Als je Natasha terug wilt zien, kom dan naar Game World!'
Andy bevroor in de bureaustoel. Shit! Wat overkwam hem toch?
'Ik droom, ik droom, ik droom', herhaalde hij in gedachten, maar hij wist dat hij niet droomde.
Het tekstballonnetje verdween en het clowntje glimlachte lieflijk naar hem. Een wolf in schaapskleren, of beter gezegd: een monster in clownskleren.
Plotseling zag Andy een uitweg. Hij dook onder de computer en trok met een harde ruk de stekker uit het stopcontact. Het beeld floepte uit.
Het gevaar was geweken. Maar wat was dat nu met Natasha? Had de clown haar echt ontvoerd? Was zoiets mogelijk? Nee. Maar waarom reageerde ze dan niet op zijn bericht?
Zijn gedachten draaiden rond in cirkels. Hij kwam geen stap verder door hier te zitten. De hele situatie was krankzinnig en onverklaarbaar.
Op het beeldscherm flitste een bliksemschicht, begeleid door een rollende donder. Op de schicht volgde de verschijning van een lachende clown GM.
Andy wankelde enkele passen achteruit. Onmogelijk! De stekker was eruitgetrokken!
'Hallo Andy! Kom je nu spelen?' lachte de clown met een gemaakt vriendelijke stem.
Andy stond als bevroren tegen de muur. Hij durfde de computer niet te naderen, maar was ook te angstig om weg te lopen. Dit was je reinste waanzin!
De rattenjongen met de rode ogen liep het beeld binnen. Hij hield een meisje vast.
Andy herkende haar meteen van haar foto.
'Natasha', zuchtte hij.
De jongen met de rode ogen omknelde met een arm haar keel. Natasha duwde de arm even weg en schreeuwde het uit. Haar lieflijke gezicht was vertrokken tot een grimas, getekend door doodsangst.
'Laat me gaan!' riep ze.


(terug naar 'menu MONSTERGAME')

(terug naar 'menu BOEKEN')